REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

International Checkpoint Gothenburg 2000

Aveny-rıhtım    Slottskogen-Botanica-Haga    Marstrand Adası    Kanallar    Ball of Kerrymuir

yağmurlu, karanlık bir cumartesi gecesi çito ile göteborg'a geldik. 1 kronumuz bile yoktu, çito'nun bavulu kayıptı, organizasyondan 2 gün önce geldiğimiz için başımızın çaresine bakacaktık ve kimseyi de tanımıyorduk. organizasyon komitesinden oscar ve ramtin bizi karşıladılar, bavulu bulduk -tekerlekleri kopmuş- ve bizi bir hostele bırakıp çekip gittiler, bildiğimiz en sunturlu küfürleri savurup uyuduk aç karnına.

ertesi sabah erkenden uyandık, -pazar sabah erken saati ve ve paskalya tatili idi!! hostelin lobisinden birer harita aldık, hostel müdürü "isveççe biliyor musunuz" diye sordu, "hayır" deyince cesaretimize hayran ve biraz da korkarak merkeze giden yolu tarif etti iyice.

aylardan nisan, hava kapalı, sürekli yağmur yağıyor, hiç durmuyor, karanlık bir yer, yollarda bir allahın kulu yok, pazar sabahı herkes uyuyor!!! tam iki saat yürüdük, şehrin etrafında bir daire çizmiş olduk ve "central station"a geldik, açık bir tane "forex" vardı, dolarları bozdurup kron aldık, ve "norstand" adlı alışveriş merkezine girerek ömrümüzde ilk ve son kez mc donald's'ta kahvaltı yaptık, menü : patates kızartması+donut+kahve!

karnımız doyunca haritayı önümüze serdik ve 2 gün boyunca şehrin her yerine yürümeye karar verdik

kahvaltımızdan sonra norstand'tan çıktık, "gustof adolf" meydanı'nı geçtik, deniz kenarına geldik, sahil boyu yürüdük, "maritime museum" ve şehrin yeni, modern opera binasını gördük.

aveny'den sonra şehrin ikinci büyük caddesi olan linnegatan'ı geçerek slottskogen parkı'na gittik

göteborg -sanırım tüm diğer kuzey avrupa kentleri gibi- sakin, temiz, tertipli, düzen ve hayat tıkır tıkır işliyor, adımınızı caddeye attığınız anda -yayalara kırmızı bile yanıyor olsa, tüm araçlar duruyor, geçiş size ait, tüm şehirde tramvayla gezebilirsiniz, okuduğunuz sürece devlet sizi destekliyor, bu yüzden üniversitelilerin hepsi 30lu yaşlarda, liseyi bitirince dünyayı geziyorlar, sonra da ne isterlerse onu okuyorlar, nasılsa devlet bunlara bakıyor, oldu da çocuk yaptılar, ona da devlet bakıyor, neredeyse türkiye kadar bir yüzölçümde, 10 milyon insan yaşıyor, 70 değil. ama bu sosyal düzenin kaynağını sorunca aldığım cevap "vergi sisteminin iyi işlemesi" ve "herkesin vergi sonrası gelirinin yakın olması"

götaplatsen meydanı - konser salonu götaplatsen meydanı - güzelsanatlar müzesi
kungsport aveny ve meşhur poseidon heykeli aveny boyunca sıralanan modern isveç sanatından bir parça
göteborg böyle bir yer tradgarsföreningen parkı
södravagen ya da berzeligatan, bilemedim... deniz müzesi
linnégatan caddesi, karşıda görünen haga   yeni opera binası