REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    Loire Vadisi   Çek Cumhuriyeti   İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan     Bardak Altlıkları

PARIS 2008 :   Eiffel   Musee Rodin   Saint Germain   Pont Alexandre III   Montmartre   Tekne Gezisi

Rodin Müzesinden çıkınca Varenne'den metroya binerek Invalides'e geri döndük, buradan RER C hattına akarma yapıp St Michel'de trenden indik.

İşte Notre Dame de Paris karşımızda idi.

Paris şehri, Seine nehrinde bulunan Ile de la Cite adacığında doğmuş. Notre Dame da bu adacıkta bulunan muhteşem gotik bir katedral.

Çan kulelerine tırmanıp gargoyle canavarlarına yakından bakabilirsiniz ama 400 küsür merdiven ve de asansör yok-tuvalet yok diye uyarı levhası asmışlar. Tabii çıkmadım.

Notre Dame de Paris
  Paris'e her gelişimde Eyfel'e gitmedim ama buraya, Notre Dame'a geldim. Sebebini bu sefer anladım. Burada Parisin, hatta Fransa'nın sıfır noktası bulunuyor imiş. Buraya ayağını basan, tekrar Paris'e döner gelirmiş. İnşallah!

Paris'in sıfır noktası
  Katedrale girip gül pencerelere ve içindeki dini heykellere, resimlere baktık, hatta birer de mum yaktık. Daha sonra kilisenin yanındaki parkta yürüyüp arkasına geçtik ve o meşhur payandalı kısmı gördük.
Notre Dame'ın arkadan görnüşü
  Archeveche köprüsünden kıyıya, Quartier Latin bölgesine geçtik. Yine nehir boyu bu sefer katedralin karşısından aşağı doğru yürüdük, bu tarafta yemeğimizi yemeye karar vermiştik.

Tam katedralin karşısında, Montebello yolunda cafe Panis diye şirin bir restoran bulup oturduk. İyi ki onu seçmişiz.

Ben antrikot aldım, yanında patates kızarması ve salata ile servis edildi. Şahane pişmişti, tadı damağımda kaldı. Bir bira içtim. Çito da mozarellalı domatesli ekmek yedi.

Cafe Panis
  Yemeğin üzerine kahve ve tatlı aldık. Tabii creme brule yedim. Çito krep yedi. Ve bütün bunlara yaklaşık kişi başı 30€ ödedik. Bir gece önce Eiffel manzaralı Chez Francis'de ne kadar kazıklanmışız, anlayın!

Cafe panis'deki garson kardeş te pek sevimli idi, gözlerimize de ziyafet çekmiş olduk.

Antrikot
  Yemekten sonra Ile de Cite'ye geçerek Pont Neuf'e doğru yürümeye başladık.

Köprüye gelince u dönüşü yapıp iç kısma geri girdik ve ne zamandır görmek istediğim Place dauphine'a varduk. Bu ufak, üçgen meydan, Paris'in eski yapısı bozulmamış nadir köşelerinden. Kuru yapraklarla kaplı ufak meydan, tuğla binalarla çevrili.

Meydandan adanın diğer tarafına geçtik ve Consiergerie'nin önünden yürüyüp, Saint Chapelle'den tekrar içeri kısma girdik.

Place Dauphine
  St Michel köprüsünden geçerek Cite'den ayrılıp Quartier latin'e geri dönmüş olduk.

St Michel çeşmesinden başlayarak bulvarda yürümeye koyulduk. St Germain bulvarı, Hemingway ve Sartre gibi insanların mesken bellediği kafeleri ile, mğazalar, kitabevleri ile dolu, upuzun, geniş bir bulvar. Sorbonne Üniversitesi ile Pantheon bu bölgede bulunmakta.

St Germain
  Yağmur zaman zamanbizi ıslatıyor, arada sırada rahat yürümemize izin veriyordu. St Germain bulvarında bir aşağı bir yukarı yürüdük. Zaten Paris'de en sevdiğim şey, sokaklarda uzun uzun yürümek değil mi?

Hemingway'in kafesine doğru giderken yolda ufak gizli bir park çıktı karşımıza. Sanırım burası Ortaçağ Müzesinin parkıydı.
Musee National du Moyen Age
  cafe Les Deux magots ve Cafe de Flore bu bölgedeki en meşhur iki kafe. Eğer 4 numaralı hatta biner ve metrodan Saint Germain-des-Prés durağında inerseniz, kafelerin bir kaç adım ötesine çıkarsınız. Ama yürümesi elbet daha zevkli.

Dediklerine göre yan yana bu iki kafenin garsonları kavga ederlermiş, Sartre en son burada oturdu, hayır bizim kafede oturdu diye.

Cafe Les Deux Magots
  Kafelerin karşısında Paris'in en eski kilisesi olduğunu öğrendiğimiz Saint Germain-des-Prés bulunmakta.
Paris'in en eski kilisesi
  Biz Cafe de Flore'de oturduk ve birer Baileys espresso içtik. Normalden pahalı ama harikaydı. Ayaklarımız dinlendi ayol. Bütün gün taban tepmiştik bu harika Paris kentinde.
Cafe de Flore

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri     Loire Vadisi    Çek Cumhuriyeti    İngiltere    Fransa    İspanya    İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan    Bardak Altlıkları