REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

2007 Londra Seyahati

Londra1    Londra2    Londra3    Londra4    Londra5    Londra6    Londra7    Londra8    Londra9    Londra10

Greenwich'den trene binerek Jubilee hattından metroya geçtik ve Westminster'da inerek yukarı, saraya doğru yürümeye başladık.
St James Park
  Saraya giderken St James parkından geçiyorsunuz, insanın içini açan güzel parklardan biri.
  Saray sade ve düz bir bina, önünde bir yuvarlak göbekli kavşak var, trafik yoğun.
Buckingam Sarayı
  Göbeğin orta yerinde ise Kraliçe Victoria anıtı bulunuyor.
Victoria Anıtı
  Meydana girişte dört bir yana altın varraklı kapılar koymuşlar

Kaldırımda belirli aralıklar Diana Memorial Walk işaretini görüyoruz.

şehrin her yanında bu Walkway işaretlerini görebilirsiniz.

Mesela Prenses Diana Memorial Walk işaretlerini takip ederek prensesin hayatının geçtiği önemli noktaları ziyaret edebiliyorsunuz.

Ya da Jubilee Walkway işaretlerini takip ederek Londra'nın en önemli noktalarını gezebiliyorsunuz.

Kapıda pofuduk şapkalı askercikleri görememiş idik.

Kraliçenin arka bahçesine giriş kapalı idi.
Green Park
  Gün batımında Buckingam Sarayı'na son kez baktık
Buckingham Sarayı
  Geri dönüş yolunda St James Sarayı'nın önünden geçtik, burası da kraliyet konutlarından birisi idi.
St James Sarayı
  Akşam üzeri Soho'ya daldık ve iş çıkışı kalabalıklaşmaya başlayan sokaklarda gezdik.

Soho dünya mutfağından başarılı örnekler sunan restoranları ve sex shopları ile meşhur eğlencelik bir mahalle

Soho'daki eski kahvehane Valerie'de beş çayımızı içtik

İngiliz beş kahvaltısı, mis kokulu Earl Grey çayı yanında servis edilen sıcak üzümlü kekler ve tereyağından ibaret. Bu keklere bal, reçel, tereyağı sürerek çayla beraber yiyorsunuz. Tadı harikulade nefis, insanın damağından gitmiyor.

Leicester Square, gece en civcivli saatlerini yaşıyor. Bu meydandaki sinemalarda her akşam bir filmin galası yapılıyor ve meşhur Hollywood yıldızları meydanda görülüyor.

Biz hepsini ertesi sabah metro gazetesinde okuyabildik.

Leicester Square
  Akşam yemeğini de Holborn'daki Matsui japon restoranında yedik. Eğer hesabı göze alıyorsanız yemekler mükemmel. Japonseverlerin muhakkak ziyaret etmesi gereken bir restoran Matsui.

Londra1   Londra2   Londra3   Londra4   Londra5   Londra6   Londra7   Londra8   Londra9   Londra10