REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

2007 Londra Seyahati

Londra1    Londra2    Londra3    Londra4    Londra5    Londra6    Londra7    Londra8    Londra9    Londra10

Güneşli bir pazar günü metroya bindik ve Londra Kalesi'ne doğru yola çıktık.

Kale artık etrafındaki yapıların büyüklüğü arasında kaybolmuş

Biz içeri girip gezmedik, giriş £16 idi

Kuleyi gezenler kraliyet mücevherlerini de görebilirler.

Tower of London
  Kulenin mağazasında çok royal tassarımlar satılmakta, kral kupası, şövalye miğferi, nedime şapkası gibi.

Kalenin etrafından yürüyüp nehir kenarına geldik, mol vermek isteyenlere  civarda hem Paul hem de Starbucks bulunuyor

İşte Kraliçe Viktorya zamanında yapılmış ve Thames nehrini süsleyen köprülerin en güzeli, Tower Bridge hemen oracıkta, Kule'nin arkasında.

Köprüyü yürüyerek geçtik

Böylece bir Tower Bridge Experience yaşamış idik.

Kulede yürürken karşımızda Butler's Wharf binasını görüyoruz. Bu binanın tepesinde Londra'nın en pahalı ve lüks daireleri buluurken alt katlarda restoranlar yer almakta.
Butler's Wharf
  Tower Bridge'i geçip Thames nehrinin güney kenarı Southwark boyunca yürüdük

Nehrin güney kıyısından kuzey yakanın görüntüsü.

Ortadaki puro şeklindeki gökdelen 30 St Mary Axe, Londra'nınaltıncı en yüksek binası

30 St Mary Axe
  Nehir kıyısından yürümeye devam ettik ve Londra Köprüsü'ne geldik, ama karşıya geçeceğimiz köprü bu değildi, altından geçtik.

Southwark Katedrali burada bulunuyor, katedralin önünde modernize edilmiş bir şövalye heykeli bulunuyor.

Londra Köprüsü
  Köprünün altına inen merdivenin başında Londra'nın amblemini taşıyan yavru dragonları görmek mümkün.
Londra'nın amblemi
  Pickford's Wharf'da güzel kafeler ve minik kitapçı dükkanları bulunuyor ancak pazar günü öğlen 12'ye kadar dükkanlar kapalı.
Pickford's Wharf
  Sir Franis Drake'in Tudor savaş gemisi Golden Hinde, Pickford's Wharf'da sergileniyor, hatta geminin içine bile girebilirsiniz.
Golden Hinde
  Dar ve eski yollar Londra'nın en eski ve az bilinen bölgesini dolaşıyor, bu alan muhakkak görülmeli.
Pickford Wharf
  Southwark'da yürürken eskiden gerçekten hapisane olan, bügünse hapis müzesi olarak turistleri düdükleyen Clink Prison Museum ziyaret edilebilir.
Southwark
  Yolun sonunda kentin en eski pubı olan Anchors'da mola verebililir, manzaranın tadını çıkartabilirsiniz.
Anchor's Pub
  Bankside'da Shakespeare'in tiyatrosu Globe Theatre aslına uygun olarak inşa edilmiş. Yaz akşamları burada oyunlar sergileniyor.
Shakespeare'in tiyatrosu
  Binanın üzeri aslına uygun olarak açık ve oyunlar ayakta izleniyor.
Shakespeare'in tiyatrosu, İngiliz dondurması
  Globe Theatre'ı geçince Millenium köprüsünü ve karşısında kubbesi ile Londra'nın simgesi olmuş St Paul Katedrali'ni görüyoruz.
Millenium Köprüsü, karşıda St Paul Katedrali
  Biz aramızda Millenium Köprüsü'nü "Bridget Jones'un yürüdüğü köprü" olarak biliyoruz.
Millenium Bridge
  Köprüden nehre doğru baktığınızda en güzel silüet yine Bridge Tower'a ait
Millenium köprüsünden Thames nehri
  Köprüden direkt St Paul katedralinin yan tarafına çıkıyoruz
St Paul Katedrali
  Bu katedral memleketimizde mahsun prenses Diana ile limon suratlı prens Charles'ın düğünlerinin yapıldığı kilise olarak bilinmektedir.
  Katedralin arka tarafında güzel sakin bir meydan, ve meydanın yanıbaşında bir Starbucks var, işte orada artık mola verip dinlendik.

Mocha kahve ve havuçlu kek £5

St Paul Katedrali
  Bu günün sonunda Russell Square civarında ismi lazım olmayan bir mağaza aradık, bulamadık.

Akşam yemeği için Sainsbury's'den Innocent, muz, sandviç ve salata alarak eve döndük. £7

Londra1   Londra2   Londra3   Londra4   Londra5   Londra6   Londra7   Londra8   Londra9   Londra10