REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

1999 Japonya Uluslararası Öğrenci Konferansı

Osaka   Nara   Osakajo   Osaka4   Osaka5   Kyoto   Kyoto2   Nijojo   1001Buddha   Osaka6   Ayrılış

Kyoto, Heian Shrine, Japonya'da alemlere akmak

4 Ağustos - Sabah erkenden uyandık, formal giyindik. Bu, Japonlar için lise üniforması, benim içinse yazın bir ızdırap olan siyah kumaş pantolon ve kolsuz kırmızı ve de iyice buruşmuş bir gömlek. Heruna'nın marketten aldığı çörek ve krakerlerle kahvaltı yapıp bavulları yüklendik , trene bindik ve Japonya'nın bin yıllık antik başkentine geldik. Osaka'dan çok farklı, daha eski tarz ve alçak binalar var burada, tabii sayısız tapınak ve meşhur imparatorluk sarayı da bu şehirde.

Konferans boyunca Kyoto travelers Inn'de kalacaktık. Tüm katılımcılar study tourlarını tamamlayıp burada toplandığından büyük bir karmaşa ve düzensizlik hakimdi otele.

Önce herkes kocaman bir salonda toplandı, yemek yedik, sonra yürüyerek Kyoto Uluslararası Halkevi'ne geldik. Burada konferansın resmi açılışı gerçekleştirildi, konuşmalar yapıldı, klasik Japon müziği çalındı.

307 numaralı odada Junko ve Ayako isimli iki şirin japonla kalacaktım. Duş alıp muhteşem elbisemi giydim, saçımı topladım, makyaj yaptım. Lobide diğer Türk katılımcı Serhat'le buluştuk, Halkevi'ne geri döndük. Muhteşem bir avize ile aydınlanan kocaman salonda, yiyecek dolu upuzun bir masa ve bol içki vardı. Burada Finlandiyalı Kari, Erika, Vesa; İsveçli Gustaf ve Jonathan; Hollandalı Mark, Polonyalı Michal, İspanyol Oriel, Koreli SoYoon ile tanıştım. Filipli, Moğol, Nepalli, Alman ve Amerikan katılımcılar da vardı, ama ben en çok bu ekiple takıldım hafta boyu.

Gece ilerledikçe biz de azdık. Sonunda ben, Gustaf, Mark, Jonathan, Michal ve Oriel, bir Japon'un çaldığı gitar eşliğinde My Way'i söyledik ve gece bitti. Saat 9'du. Çünkü Japonya'da gece erken başlıyor, erken bitiyor, sonra tumba yatak!

Otele dönünce Finlilerle markete gidip (o elbiselerle) bira aldık ve Kari'nin odasında roomparty yaptık. Buzları tuvalete koyduk, Biralar bitince FinVodka'yı açtık.

Herkes dağıldıktan sonra biz Kari, Erika ve Jonathan kalmıştık, gece üçe kadar içerek muhabbet ettik.

5 Ağustos - Programa göre sabah 7:30'daki kahvaltıdan 11'e kadar boştum. Şimdi hepimiz tartışma gruplarına ayrılmıştık, benim grubumda Kari, Mark, Gustaf, SoYoon vardı, en sevdiğim tipler.

Ben önce kahvaltıya gittim, otele yakın küçük bir restoranı ayarlamışlar. Kahvaltıda soğuk tost ekmeği, yumurta, sosis, patates salatası, kahve vardı. Mark ta oradaydı, yedikten sonra onunla kısa bir tur attık, sonra otelden Gustaf'ı alarak Heian Shrine'a gittik.

Bu neşeli oğlanlarla takıldığım için çok seviniyordum, üstelik Gustaf, Kari gibi, Japonca biliyordu. Bu orada gezmek için mükemmel bir avantajdı.

Shrine'da rahiplerden bir dua aldım kendime. Sonra 600 yen ödeyip bahçelere girdik.

Japon bahçeleri! Asude göller ve suda yüzen nilüferler, zarif ve narin binalar.

Bahçelerin gezi düzenine hayran kaldım, tabelaları takip ederek heryeri görüp gezebiliyorsunuz!

Otele dönünce formal giyinip saçımı yaptım ve lobide tartışma grubumuzdaki diğer elemanlarla buluştuk. Metroya binip merkezden uzak bir semte geldik, önce yemek yiyecektik, bir suşi fabrikasında!

Restoranın orta yerinde uzun bir bant dönüyor, üzeri çeşitli suşi tabakları ile dolu ve istediğinizi seçerek patlayana kadar yiyorsunuz, arada hazmı kolaylaştırıcı Çin çayı müesseseden. Burada artık suşiye doydum. önümüzde tabaklar upuzun dizilmişti.

Yemekten sonra bir kafede dinlendik, dondurmalı soda ve buzlu kahve  içtik.

Saha çalışması için Shimadzu adlı, bilimsel ölçüm aletleri yapan bir fabrikaya gittik. Tanıtımlar ve konuşmalar yapıldı, sonra da otele geri döndük.

O akşam otelde ilk kültürel gece vadı, bizimle beraber birkaç ülke tanıtım sunumlarını yaptık.

Sunumlar bitince doğru Kari'nin yanına gittim, "Bu gece ne yapıyoruz?" Vesa, Erika, Michal, Mark, Gustaf ve Oriel ile yürüyerek şehir merkezine indik, nehrin üzerindeki köprüyü geçtik, Japon gecelerine daldık.

Bir izakayada kocaman bir masanın etrafında dizildik, dev şişelerde sake geldi, çiğ tavuk, çiğ balık gibi mezeler geldi, içmeye başladık.

Oradan çıkıp başka bir yere gittik, Kari ile Formula1 muhabbeti yapıyorduk, sonra artık gerçekten uçtuk.

Otele döndüğümüzde sabahın 4'ü olmuştu, Kari beni gösterip "bu kadın gerçekten çok sarhoş" diyordu, hemen odama çıktım, duş alıp yattım, 1 dakika sonra kafamı uzatıp halıya kustum ve uyudum.