REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

1999 Japonya Uluslararası Öğrenci Konferansı

Osaka   Nara   Osakajo   Osaka4   Osaka5   Kyoto   Kyoto2   Nijojo   1001Buddha   Osaka6   Ayrılış

Kutsal Nara kenti, Todaiji Temple

Restorandan çıktıktan sonra serbest zaman vardı. Naoko ve Eriko beni kutsal Nara Park'a götürüler. Burası yollarında çok sevimli geyiklerin dolaştığı ve tamamı tapınak olan bir kent. Otobüsle Nara Park'a çıktık. Büyük tapınağa giden yolda geyikler çevremizi kuşattı. Kepekli bisküviye benzer yemlerden aldık ve geyikleri besledik. Olağanüstüydüler.

Yolun iki tarafı hediyelik dükkanlarıyla doluydu. Minik geyik bebekler, anahtarlıklar, tatlılar, haşiler, tılsımlar, dualar, büyüler, ne ararsanız bulunur!

Çok güzel yollardan yürümeye koyulduk, sanki yüzyıllar öncesinde antik, otantik japonya'nın göbeğine düşmüştük, bahçeler, manzaralar o denli stilize, zarif ve zamandan bile eski idiler.

Nihayet Todaiji Tapınağı'na geldik. Dünyanın en büyük ahşap yapısı olan bu muazzam binanın içinde de devasa bir Buddha heykeli oturuyor. içerde fotoğraf çekmek yasak. Tapınakta sütunlardan birinin dibinde bir delik var, bunun içinden geçerseniz bol şans demek sanırım. Naoko geçti, ama ben denemedim bile, delikte sıkıştığımı düşündüm de! Ne rezalet!

Nara Park'tan çıkınca Kasuga Shrine'a tırmandık. Tepeden bulutların altında Nara kenti önümüze serildi, nefes kesen bir manzara!

Yürüyerek kent merkezine indik. Yolda bir sticker makinesine girip kendimizi stickera bastırdık, Japnlar bayılıyor buna!

Nara'da müze gibi bir mağazayı gezdik, uçuk fiyatlı objeler vardı burada. Sonra bir kapalıçarşıya girdik, o renkler, canlılık, enerji büyüleyici.

Hava kararınca eve döndük, Naoko'nun annesi hafif şeyler hazırlamıştı, omlet, salata.

Gece Naoko bana bir sensu (yelpaze) ve Japon şarkıları çektiği bir kaset hediye etti. Sonra da evin önünde ailecek benim için havai fişek uçurdular. Sanırım bu hayatımın en güzel yaz mevsimiydi.