REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

2004 İtalya Seyahati

Vatikan    Roma    Pompei-Napoli    Siena-SanGimignano-Pisa    Floransa    Venedik

19.08.04

İşte gezinin en güzel günlerinden biri, Roma’dan ayrıldık ve Siena’ya geldik, ve artık şaraplarıyla ünlü Toscana bölgesine de girmiş bulunuyorduk.

Hala bir Ortaçağ kenti olan Siena, toprak rengi labirent sokaklarıyla karmaşık, çapraşık, pitoreks ve büyüleyici.

O dolambaçlı, dar yollardan tırmanarak şehrin en yüksek noktasına kurulu “Duomo”ya vardık.

Oldukça karmaşık, süslü, gösterişli bir katedral.

Siena’nın kalbi, meşhur at yarışının “Palio”nun yapıldığı “Piazza del Campo”, Campo Meydanı’na indik.

Birer parça pizza aldık, meydanda yere oturduk.

Meydandaki hayatı tatmak ve yaşamın iliğini özümsemek için...

Sıcak düneşi ve gezgin ruhunu hissetmek için...

Farkına varmak için, gerçekten yaşadığımızın...

İtalya'da en sevdiğimiz yer, Siena oldu.

13:40’ta Siena’dan ayrıldık ve başka bir tepede kurulmuş minik San Gimignano kasabasına geldik, bu minicik taş kasaba kuleleriyle bir nevi ortaçağ Manhattan’ını andırıyordu.

Enerjimizi toplamak için birer tane çikolatalı waffle yedik, 2.70 eu

San Gimignano’dan yerel “Cantucci”  tatlısı aldık, yani bir paket kurabiye ve bir şişe likör, kurabiyeleri liköre batırıp yiyorsun.

Akşam 6’ya doğru “Campo de Miercoli”ye , Mucizeler Meydanı'na vardık, burada sadece Piza’nın duomosu, vaftizhanesi ve çan kulesi var ama buraya bir yılda Türkiye’ye gelen turist sayısından çok daha fazla ziyaretçi geliyor.

İşte o hakikaten, yana yatmış, öylece bekliyor...

Yumuşak güneş ışığı altında  bu binalar o kadar bembeyaz, kremalı pasta gibi süslemelerle bezeli, tuhaf, bir o kadar dokunaklı...

Ucunda Pisa kulesi olan anahtarlık 1.70 eu

Akşam 20:30’da rönesansın doğum yeri Floransa’ya vardık, Ambasciatori Oteli'ne yerleştik, gece minik bir tur attık, zaten avuç içi kadar bir yer, akşam yemeğimizi, Duomo’nun yakınında ‘Nuti’ adlı ufak bir restoranda yedik. Burada yediğimiz tiramisu hakikaten çok farklı bir nefasetti.