REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

2004 İtalya Seyahati

Vatikan    Roma    Pompei-Napoli    Siena-SanGimignano-Pisa    Floransa    Venedik

Sabah – Otelin zengin açık büfesinde kahvaltı ve yolluk çalma (kuruhasan ve sandöviç)

17.08.04

Otelden çıkarak Cavour Caddesi'ni geçtik, bu arada  “San Pietro in Vincoli” kilisesini ziyaret ederek Michelangelo’nun “Davud” heykelini gördük. “Santa Maria Maggiore”’yi de gördük ama ne zaman bu gün müydü bilemiyorum, her yer kilise dolu, hepsi birbirine girdi!

Cavour Caddesi’nin sonunda devasa Vittorio Emanuele anıtı ile karşılaştık, kendisi İtalyan Birliği’ni kuran generaldir.  yürümeye devam ve “Colloseum”dayız! etrafta gladyatör kılıklı komik tipler dolaşıyor, fotoğraf çektirmek istersen para veriyorsun, zırnık koklatmadık.

“Colloseum”a giriş paralı, biz de etrafını dolaşmakla yetindik, “Constantinus Kemeri” önünde fotoğraf çektirdik

“Roma Forumu” antik Roma’nın ta kendisi, işte Julius Sezar’ın “sen de mi Brutus” deyip öldürüldüğü noktayı bile görüyorsunuz, adamlar herşeyi saklamışlar, hiçbir şeyi harap etmemişler...

Turu bitirdikten sonra Rustic ile gruptan ayrıldık ve bir otobüse atlayıp Vatikan’a geçtik, hedef Vatikan Müzeleri! Zaten gezinin en güzel zamanları hep gruptan ayrılıp kendi başımıza gezdiğimiz zamanlardı.

Dünyanın en büyük koleksiyonunu gezerken başımız döndü, renge ve forma doyduk, aklımızda kalanlar; Van Gogh’un “Pieta”sı ve Picasso’nun balıkları.

Varraklarla bezeli binbir salonda yürürken bu zenginlik ve renk cümbüşü bizi sarhoş etti, Sistina Şapeli’nde ağzımız açık halde üstat Michelangelo’nun elinden çıkma freskleri seyrettik.

Ve her yan varrak varrak varraktı!

Müze çıkışı San Pietro Meydanı’ndan hediyelikler aldık, (kupa 8 eu, Michelangelo magneti 1 eu, Ferrari takvimi 2.80 eu , Roma takvimi 1 eu)

Bir taksiye atladık ve otele geri döndük (Vatikan-Termini 10 eu). Torbaları bıraktık ve kendi Roma turumuza başladık.

64 no’lu otobüsle “Piazza Venezia”ya geldik ve Corso Caddesi boyunca yürüdük, “Pantheon”a doğru ara sokaklara saptık ve küçük bir dükkana rastladık, el yapımı tahta oyuncaklarıyla meşhur “Bartolucchi”

Alışveriş yaptık ve “Piazza Navona”ya vardık, civardaki tüm sokakları deli gibi yürüdük ama aradığımız esnaf lokantası kapalı idi, başka bir yerde spagetti yedik 9.80 eu, kola 3 eu.

Enerjimizi topladıktan sonra geri döndük ve muhteşem kubbesiyle etkileyici  “Pantheon”u gezdik. Roma’daki en güzel çeşme suyu Pantheon’daki.  Çeşme merdivenlerinde oturup çevreyi duyumsadık bir süre!

Yürümeye devam ve “Trevi Çeşmesi”

biz de para attık, atmaz mıyız? Akşamın devamında “İspanyol Merdivenleri”ne gittik, bir poşet kabak çekirdeği aldık (2 eu) ve çitleye çitleye merdivenlerde sosyalleştik. Kolayı marketten alırsan 90 sent! Roma’yı çözmüştük artık, Corso Caddesi'ne çıktık, otobüse atlayıp otele döndük, ayaklarımız yamulmuştu...