REAL FIESTA --> BLOG --> SEYAHAT --> 80'LER

ANASAYFA    Hakiki Muhabbet    80'lerin TV Dizileri    80'lerin Çizgi Filmleri    İngiltere    Fransa   İspanya   İtalya   İsveç    Japonya   Macaristan   Bardak Altlıkları

2004 İtalya Seyahati

Vatikan    Roma    Pompei-Napoli    Siena-SanGimignano-Pisa    Floransa    Venedik

03:43 – Babamın panik halinde beni uyandırması, 1 dk. sonra saatim çaldı zaten

04:15 – Derya’yı alıp havaalanına hareket

sonra- Havaalanında bekleme, check-in , kuyruk , sıra, öff

uçakta – Tam bir saat havalanmayı bekledik çünkü bir takım salaklar geç kalmış

havada – Kaptan pilotumuz karayağız bir abi, peeeh! çok hoş

az sonra – Kaptan değil steward’mış... eh olsun...

bolonya - İtalya saati ile 10:05’te Bolonya’ya vardık, şöförümüz Martin ve rehberimiz Medine önderliğinde tur otobüsümüze doluştuk ve Roma yoluna çıktık

12:30 – Tüm otoyollarda bulunan, bizdeki “Susurluk Namık Kemal Dinlenme Tesisleri”ne tekabül eden “Autogrill”de yemek molası. Nefis sebzeli lazanya (domuz momuz yedirir bunlar şimdi maazallah) + kola + tatlı = 8.55 eu.

16.08.04 saat 17:30  Vatikan – San Pietro bazilikası.

Medine “fotoğraf çekmeyin, önce beni dinleyin, sonra vakit vereceğim” diyor fakat kendimizi tutamıyoruz, şakır şakır fotoğraf çekmek istiyoruz , o ise “evet sevgili misafirlerim” diyor, anlatıyor, anlatıyor...

Medine sürekli İsa ve on iki haVVarisinden bahsediyor, sonra askılı giyen herkesi kapanmaları için uyarıyor, yoksa bazilika’ya giremiyorsunuz, kapıda kıyafet kontrolü var.

İçerde en güzel eser Michelangelo’nun “Pieta”sı.

İşte Roma’da tüm şehir çeşmelerle dolu ve hepsinden su içebiliyorsunuz.

Karşıdan “Castel Sant’ Angelo” yu görüyoruz, melekli köprüsüyle çok hoş...

San Pietro meydanını çevreleyen revaklar Bernini’nin eseri

akşam - Vatikan çıkışında otobüsle küçük bir şehir turu ve termini istasyonu yanındaki Hotel Archimede’e varış

otelde – Soyun dökün yıkan rahatla süslen

gece – Otelden çıkarak tura başladık, Barberini Caddesi'ni geçerek Piazza Spagna’nın tepesine vardık, gece Roma ve Michelangelo’nun eseri, San Pietro kubbesi, görmeye değer...

Piazza di Spagna – işte “Roma Tatili” filminde Audrey Hepburn’u seyrettiğimden beri gelmek istediğim, elimde bir külah dondurma ile tırmanmak istediğim İspanyol merdivenleri, şehrin piyasa mekanı, en önemli sosyalleşme merkezi, merdivenleri kaplayan kalabalıkla oturarak çeşmeye bakıyorsun...

Trevi Çeşmesi – Piazza di Spagna’dan yürüyerek Trevi’ye geldik, Allah kalabalık, para atanlar, fotoğraf çekenler

yürümeye devam – Roma’da tarihi pek çok yol sadece yayalara ayrıldığı için rahat rahat yürüyerek Pantheon’un önünden geçtik ve Piazza Navona’ya vardık, şehrin en güzel meydanlarından biri, capcanlı ve kalabalık

akşam yemeği : Margharita pizza endeksi Roma’da 6eu etrafında oynuyor.

1 pizza margharita: 6 eu

1 viking bira: 4 eu

tip : 1 eu

ve nihayet 3 eu ödeyerek hayatımızda yediğimiz en büyük dondurma, işte Roma dondurması hakiki bir efsane.

64 no’lu otobüsle Termini’ye dönüş – bilet 1 eu.